Det er riktig når det sies at en logo kan redde eller ødelegge bedriften din. Vi har alle sett dårlige logoer og uheldigvis øker denne listen hver dag. En logo kan være lite appellerende på grunn av en upassende skrifttype, lite attraktive farger eller et uklart budskap. Uansett hva grunnen for en dårlig designet logo er, påvirker det til sist bedriften din, eller mer spesifikt ”merkevaren” din. Her er en liste over ti amatørmessige feil i logodesign du bør unngå når du designer en logo. En ideell måte å unngå slike store designfeil er å leie tjenestene til en ekspert og et designbyrå.

Topp 8 verste logoer noengang

Check Point Security Software

Check point logo

BARNELOGO. Ikke det beste for en seriøs bransje.

Førsteinntrykket er alltid sisteinntrykket når det kommer til potensielle kunder. Denne logoen tilhører et programvareselskap som ble angivelig designet av sjefens seks år gamle datter. Jepp! Den ble designet av et barn. Når det gjelder forretninger, har man ikke råd til slike uprofesjonelle logoer.

2012 London Summer Olympics

OL logo

Hva synes du OL-logoen ser ut som?

Denne logoen er designet for sommerolympiaden i London i 2012. Den feiler imidlertid i å formidle det riktige budskapet til publikum. Logoen er rotete, vag og mangler en profesjonell følelse, og noenlunde likt en knurvet eske fra McDonald’s.

Pepsi Max

Jepp, Pepsi Max har denne logoen. Selv om drikken har dobbelt så mye koffein som andre bruser, men budskapet er rimelig uklart. Ved å se på magen til kvinnen i logoen, vil man helst ikke bry seg med å drikke Pepsi Max.

Locum

Locum logo

LOCUM. Logoen ville passet bedre til en voksenfilm.

Leser du det som ”I love cum?” Det er ikke din feil. Logoen sier det. Du må imidlertid rette på deg selv, fordi denne logoen tilhører en svensk bedrift som kalles Locum. Den gode nyheten er at bedriften nå har erstattet denne logoen med en mer profesjonell og sofistikert logo.

Kidsexchange

Kidsexchange

Kidsexchange. Ikke alle leser det Kids-Exchange.

Det er en av de mest suspekte logoer som finnes, og den får deg til å lure på hvilket budskap denne butikken vil formidle til publikum. Jeg er virkelig målløs.
Ha klart for deg hva du vil kommunisere til målgruppen gjennom en logo.

Sherwin-William

Kan du tolke ved å se på denne logoen at det ikke er en miljøvennlig logo? Tro det eller ei, Sherwin-Williams tilbyr miljøvennlige produkter.

A-Style

A style logo

Italiensk klesmerke

Denne logoen ble laget i Italia i 1989 for et klesmerke. Den var oppfunnet av den designer som siktet seg inn på italienske byer med en gul bakgrunn. Denne logoen er et utmerket eksempel på geriljamarkedsføring som senere ble brukt i Miami, Moskva og London.

Arlington Pediatric Centre

Artington pediatric logo

Artington senter for barnemedisin

Ingen kan si om dette er enda en feilet logo, eller om designeren har prøvd en ny markedsteknikk her. Selv om bedriften nå har endret designet til noe mer tilfredsstillende, har de latt oss stå igjen med enda en dårlig designet logo.

Sørg for at du designer logoer som ser godt ut på visittkortet, brevhodene og andre papirer. En effektiv logo skal formidle et klart budskap til kundene fremfor å gjøre dem skeptiske.